در حال بارگذاری ...
با همکاری اداره فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی برگزار می‌شود

اولین جشنواره تئاتر  «تک» شهرستان بوکان

بوکان نخستین جشنواره تئاتر «تک» را برگزار می‌کند

به گزارش  ایران تئاتر از آذربایجان‌غربی گروه تئاتر کوچک شهرستان بوکان با همکاری اداره فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی این شهرستان نخستین جشنواره تئاتر «تک» را برگزار می‌کند.
اهداف و رویکردهای جشنواره :
۱) . کشف استعدادهای جوان در زمینه نمایشنامه نویسی ،کارگردانی و بازیگری .
۲) . ارتقاء سطح بازیگری که از ستونهای اصلی هنر نمایش می باشد.
۳) . تشویق جوانان به مطالعه، تمرین و ممارست که منتهی به تولید اثر گردد.
۴) . ترغیب جوانان برای تولید آثار کم هزینه و زود بازده، با هدف رونق چرخه تولید تئاتر.
۵) . شناخت ظرفیت های نمایش تک نفره و ظرافت های تاثیر گذار کلام در مونولوگ .  
چگونگی و شرایط شرکت در جشنواره :
الف : جشواره در دو بخش برگزار می شود :
۱- اجرای تک نفره صحنه ای
۲- اجرای تک نفره بیرون از صحنه (محیطی یا خیابانی )
• توضیح : در اجراهای صحنه ای و خیابانی، سالن و محل اجرا را دبیرخانه تعیین می کند. ولی در اجرای محیط های ویژه، هماهنگی و مسئولیت محل، بعهده گروه اجرایی میباشد.
ب : شرایط :
*همه آثار متقاضی حضور  باید شرایط قابل قبولی به لحاظ کیفی و فنی داشته باشند .
*آثاری که نگاهی به ادبیات شفاهی و بازخوانی قصه های کهن منطقه ای و محلی دارند و یا با پرداختن به موضوعات اجتماعی روز از جمله شرایط خاص پیش آمده به واسطه ویروس کرونا ( قرنطینه اجباری و تعطیلی بلند مدت فعالیت ها و عواقب آن ) ارائه نمایند در اولویت قرار دارند.
* هیچگونه قید و شرطی به لحاظ زبانی " فارسی یا کوردی " و ترجمه یا اقتباس وجود ندارد. اما جوایز نویسندگی فقط شامل آثار بومی خواهد شد.
*جشنواره به صورت رقابتی برگزار خواهد شد و کلیه علاقه مندان به هنر تئاتر می توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند.
*هر گروه نمایشی ثبت شده و ثبت نشده میتوانند تا سه اثر به جشنواره ارسال کنند .
*زمان برای اجراهای صحنه ای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه و برای اجرای بیرون از صحنه ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در نظر گرفته شده. لطفن زمان اجرا ها خارج از زمان تعیین شده نباشد.
* بدیهی است آثار هر بخش بصورت مجزا،  داورای و ارزیابی خواهد شد.
.*لیست آثار پذیرفته شده پس از بررسی متون توسط اداره فرهنگ وارشاد بوکان از طریق سایت جشنواره و کانال ارتباطی جشنواره اعلام خواهد شد.
* دبیرخانه تلاش خواهد کرد در راستای تقویت بحث آموزش تئاتر و ویژگیهای تئاتر تک نفره، در جوار برگزاری جشنواره کارگاهی فشرده برگزار نماید .  
*با توجه به کمبود نمایشنامه چاپ شده تک نفره، متقاضیان میتوانند از طریق آرشیو سایت گروه تئاتر کوچک شهرستان بوکان به آدرس http://boukanshano.blogfa.com  از تعدادی آثار چاپ شده که به همین منظور جمع آوری گردیده، استفاده نمایید. لیست این آثار بزودی از طریق کانال ارتباطی ویژه جشنواره اعلام خواهد شد.  
.. متقاضیان با تکمیل فرم شرکت در جشنواره و ارسال دو نسخه از نمایشنامه به همراه فایل آن در محیط word روی لوح فشرده به  آدرس دبیرخانه جشنواره در دفتر انجمن نمایش واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال یا دستی به روایط عمومی جشنواره آقای رحمان عزیزی تحویل نمایند
.. آثار برگزیده هیئت داوران، طی مراسمی با حضور هنرمندان،  مدیران فرهنگی، اهالی قلم و اصحاب رسانه طی مراسمی در نیمه اول تیر 1399 در صورت سفید شدن شرایط اجتماعی و باز شدن سالن های نمایش، معرفی خواهند شد .
جوایز و تقویم جشنواره :
.. جوایز شامل نویسندگی، کارگردانی، بازیگری زن و مرد و اجرای برگزیده داوران شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار ، لوح تقدیر و جایره نقدی خواهد بود . همجنین اثر یا آثار برگزیده مجوز اجرای عمومی خواهند گرفت. 
.. مهلت ارسال آثار : از ۹۹/۲/۱۰  الی ۹۹/۲/۲۰
.. اعلام نتایج ارزیابی نمایشنامه ها: اول خرداد ۹۹
.. ارسال لوح فشرده فیلم اجرا برای بازبینی ۲۵خرداد ۹۹
.. برگزاری جشنواره نیمه‌ی اول تیر۱۳۹۹




نظرات کاربران